Samlingspunktets fælles-uderum:
Bakkerne bag Samlingspunktet er fyldt med blomster og liv.
Bevoksningen på bakkerne er sat i gang af beboere, som har sået forskellige frø i forskellige tempi og med forskellige ønsker. Kort sagt, så redigeres og rumsteres der på forskellig vis. Mange sætter sit præg og alle med respekt for det, de andre også gør – og så vokser det sammen ved hjælp af naturens kraft på en helt fantastisk blandet måde.
Vi startede med fælles ‘så-party’ i 2022. Og så er det spiret og vokset som vejr og vind har understøttet.
I 2024 fik vi doneret penge fra Nordeafonden og en gruppe beboere designede det fælles uderum ved Samlingspunktet. Her er nu borde/bænke, en grill, en percola, et redskabsskur, pallemøbler og en lagkagehave + små højbede.
Hver sæson startes op med ‘Klar-parat-havestart’, hvor interesserede fordeler havestykkerne og kasserne mellem sig. Det hele går op i en højere enhed.
At have en have giver grundlag for at eksperimentere med såning og udplantning. Beboere bliver erfaringer rigere med såning, spiring, groning og høst.
Vi bruger kun spagnumfrit jord. Og har gravefri-metode i baghovedet. Se mere under ‘Havedyrkergruppen’.
